Europa, Węgry

Budapeszt na weekend

Pigułka dla tych, co z psem i bez psa w kierunku Węgier wybywają.

PO PIERWSZE DOJAZD

Do Budapesztu jest jakieś 800 km. Jak masz szybki samochód i lubisz ciąć trasę jak nożyk tapety możesz łyknąć ten dystans na raz.

Kiedyś ponad 1000 km przejeżdżaliśmy na raz i bolały nas kości ogonowe i szyje i już nie wiedziałam sama jak siedzieć, żeby wygodnie było. Musisz wziąć pod uwagę, że nasze auto torpedą nie jest i średnio rozpędzamy się do jakichś 120km/h. No więc, teraz tylko bardzo wyjątkowo pokonujemy takie dystanse na raz. Maks to dla nas 400 – 500. I szukamy nowych, fajnych miejsc do obejrzenia gdzieś po drodze.

Tym razem padało na Cieszyn. Zawsze przejazdem myk, myk boczkiem i nawet do głowy by nam nie przyszło, żeby się tam zatrzymać. (Wiel) błąd. Bo miasto urocze – ale o tym to już było.

Z Cieszyna do Budapesztu jechaliśmy przez Słowację, bo zawsze stawiamy na autostrady. Szybciej i bezpieczniej, nawet jeśli trochę km nadrobimy. Nie trawię mijać TIR-ów, albo dostawać po oczach światłami gościa jadącego za mną, że na drodze bez pobocza nie ustępuję mu miejsca. Za autostrady słowackie zapłaciliśmy 10 EUR [2014 r.](winietka), za węgierskie prawie 3k HUF na byłym przejściu granicznym (można w EUR).

PO DRUGIE NOCLEGI

W Cieszynie spaliśmy w 3BROS HostelBardzo fajna miejscówka, na staróweczce. Są pokoje prywatne i dwie sale kilkuosobowe. Nawet w mini-golfa można pograć we wspólnym pokoju. Jeśli chcesz wybrać się do Cieszyna bez piesa wal jak w dym. Jeśli z piesełem sugerujemy w pierwszej kolejności nawiązać kontakt z chłopakami z hostelu.

3Bros Hostel, Cieszyn 3Bros Hostel, Cieszyn 3Bros Hostel, Cieszyn 3Bros Hostel, Cieszyn

Inna psiolubna miejscówka na spanie w Cieszynie to Hotel Gambit  –  pies do 10 kg – 20 pln, większy 40 pln.

Tani nocleg w Budapeszcie – miał być i był – 20 Euro za pokój, w sumie nie bardzo daleko od centrum. Psy śpią za darmo. Ogólnie Hungaria Guesthouse brzmiała sielankowo.

Ale nie zawsze budżetowo znaczy bezproblemowo. Jak będziesz znajdziesz chwilę możesz poczytać do kawki o minusach. Z plusów – przemiła gospodyni, mega psiolubna, darmowy parking tuż pod oknem, darmowe wi-fi.

Fot nie robiliśmy, no bo wiecie. Ciężko trochę cykać obiektywne foty jak ciśnienie skacze. Blogowe myślenie z cyklu zróbmy-fotki-będzie-do-wpisu schodzi na drugi plan. Nawet czwarty w sumie.

PO TRZECIE ZWIEDZANIE

Poszło nam mega sprawnie, bo zima, a jak temperatura spada, to nie ma co w parku siedzieć i czytać, żeby pozwiedzać muzea na zamianę, więc wszystko musiało być albo psiolubnne (Memento ParkSzimpla Kert , Kościół Świętego Mikołaja), albo na zewnątrz (Varosiglet – park miejski w Budapeszcie, odkrywanie tramwajowych tajemnic, wieczorny spacer po Górze Zamkowej).

PO CZWARTE JEDZENIE-I-PICIE

O Cieszynie to krótko i szczerze będzie – głownie jedliśmy wałówkę za Świąt… No co zrobić, taki czas, że w domu kupa żarcia by się zmarnowała, a jak budżetowo miało być, to nawet lepiej wyszło. Ale, ale! Nie to żebyśmy żadnych informacji nie mieli. Dzięki Uli  wiemy, że następnym razem na stówę zjemy cieszyńskie kanapeczki ze śledzikiem, o.

3Bros Hostel, Cieszyn

Słoje…

W Budapeszcie w pobliżu Szipmpla Kert znaleźliśmu food corner, zadaszony, z ławeczkami. W środku kilka wozów z przeróżnym żarciem – od tajskiego, po berlińskie wursty, na burgerach kończąc. Było tez coś na słodko, kawa i alko. Psy wchodzą na luzie.

Budapeszt, food, burgers

Drugiego dnia wylądowaliśmy w świetnej kawiarni Blue Bird Cafe, którą odkryliśmy dzięki łapie na drzwiach. Dwie salki – ta na górze raczej zatłoczona, druga na dole większa i mniej gwarna. 2 kawy i 2 ciacha ok. 1000 HUF. Po drodze na Gozsdu Udvar widzieliśmy jeszcze dwie psiolubne restauracje (danie od 2000 HUF wzwyż)

Psiolubne miejsca w Budapeszcie Psiolubne miejsca w Budapeszcie Psiolubne miejsca w Budapeszcie

Psiolubne miejsca w Budapeszcie

Spiler – tu też wejdziemy z psem

No i – Hallelujah! – odkryliśmy, że do każdego Starbucksa można wejść z piesem. Idealne wyjście awaryjne, gdy zimno i pada.

Starbucks, Budapeszt

A jeśli będąc w Budapeszcie checesz żeby być na topie na kawę, drina albo imprezę wpadnij do Szimpla Kerrt. Na imprezę bez psa raczej. I w niedzielę bez psa. W resztę dni na luzie.

Ważne i podkreślane na każdym rogu – zachowaj ciszę. Nie awanturuj się. Nie krzycz. Nie ma sensu. Bo zamkną wszystkie knajpy i będzie trzeba w chałupie weekendy spędzać.